Stuur ons een e-mail
Home Home
Naar de homepagina
Stuur ons een e-mail

Bereikbaarheid

Hebt u een vraag, suggestie, klacht of melding van een (bijna) incident voor de ombudsdienst? Dan kunt u dat melden door:
  • onderstaand formulier in te vullen;
  • het formulier dat u in onze wachtzalen of in de onthaalbrochure vindt, in te vullen en te deponeren in de postbus in de inkomhal of de ingang van de stille therapieruimte;
  • een brief sturen naar ombudsdienst Revalidatie & MS Centrum - Boemerangstraat 2 - 3900 Pelt;
  • een mail sturen naar: ombudsdienst[!]msreva.be;
  • u kan ook steeds een afspraak maken bij de ombudspersoon:
An Engelen - tel. 011 80 92 61
Permanentie in het lokaal van de ombudsdienst (gelijkvloerse verdieping)
Maandag: 13.00u tot 15.00u
Woensdag 09.00u tot 11.00u
Wat kunt u van de ombudspersoon verwachten?
  1. Zij beantwoordt uw vragen over de organisatie, de werking en de procedureregels van de ombudsfunctie.
  2. Zij verzamelt uw suggesties die kunnen leiden tot een verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening.
  3. Zij bemiddelt bij uw klachten om een mogelijke oplossing te bereiken. Klachten kunnen verband kunnen verband houden met de rechten van de patiënt.
  4. Zij informeert u over de verdere mogelijkheden als uw klacht niet is opgelost.
  5. Zij bevordert de communicatie tussen u en de zorgverlener om aanvullende informatie en/of advies te krijgen.
  6. Op basis van uw klachten en suggesties geeft zij aanbevelingen aan het ziekenhuis. Zo kan een herhaling van een tekortkoming of (bijna) incident vermeden worden.

    De dienstverlening van de ombudspersoon is neutraal, onpartijdig en volledig gratis.
Wat gebeurt er met uw melding?
  • Suggesties worden door de ombudspersoon overgemaakt aan de juiste medewerkers en/of de directie van het ziekenhuis. Uw suggestie kan helpen om de kwaliteit te verbeteren.
  • Klachten worden door de ombudspersoon behandeld volgens de klachtenprocedure van het Revalidatie & MS Centrum.
  • (Medische) (bijna) incidenten worden door de ombudspersoon anoniem geregistreerd. In samenspraak met u kan beslist worden om de melding door te geven aan de dienst kwaliteit van het ziekenhuis, die verbeteracties formuleert om herhaling te voorkomen.
    Een medisch incident is een onbedoelde gebeurtenis die tot schade aan de patiënt heeft geleid, had kunnen leiden of (nog) zou kunnen leiden als gevolg van een medische handeling, een hospitalisatie of een medisch onderzoek. Soms worden ook de termen 'medisch ongeval', 'medische fout' of 'onbedoelde schade' gebruikt.
  Terug.JPG
Documenten (PDF)
Om PDF-documenten te kunnen lezen, heeft u de Adobe® Acrobat® Reader nodig op uw computer. Deze kan u gratis downloaden van de website van Adobe: www.adobe.be